בכל מה שנוגע לקידום אתרים, התחרות על שלושת המקומות הראשונים ואפילו העמוד הראשון היא עזה במיוחד, ולכן מקדמי אתרים עושים כל מה שהם יכולים על מנת לבלוט מעל יתר המתחרים.
למרות שהכללים המנחים של גוגל ברורים מאוד לגבי מה מותר ומה אסור לעשות, יש עדיין לא מעט טכניקות מתקדמות חוקיות שאפשר להשתמש בהן כדי להשיג את המטרה הזו.

לפני שניגש לטכניקות עצמן – חשוב לציין שקידום אתרים איכותי מתחיל בתהליך בניית אתר טוב ומותאם אישית לעסק שלך.
ללא היסודות ותשתית איכותית לקידום, לא ניתן לקדם כמו שצריך לאורך זמן, בעיקר בתחומים תחרותיים.
לכן, אם יש לכם אתר מיושן, לא רספונסיבי וכו' – מומלץ מאד לשקול שדרוג שלו.

 

שימוש במנהל תגים

רוב מערכות ניהול התוכן דורשות שימוש בתוספים חיצונים על מנת למקסם את הפן הטכני של קידום אתרים (תגי קנוניקל, פירורי לחם, מידע מובנה וחיבורים לכלים שונים של גוגל).
לעומת זאת, אם משתמשים במנהל תגים, אפשר לשלוט בכל אלו ממקום אחד בלי לדאוג למערכת ניהול התוכן או להטמעה של תוספים שונים. מערכת ניהול התגים הפופולארית ביותר כיום היא (הפתעה) זו של גוגל, google tag manager

נשמע מצוין, אבל יש קאצ' קטן : GTM  מבוסס על סקריפטים של JS  שמשנים את קוד העמוד בזמן אמת, משהו שגוגל לא טוב בו כמו קריאה של קוד רגיל.
למרות זאת, מאז שגוגל הודיעה על שיפורים באופן הקריאה של קבצי JS, יש יותר ויותר עדויות לכך שהאלגוריתם שלה מסוגל לקרוא גם JS ולאנדקס את השינויים המתאימים.

 

ללמוד עוד על החיפושים לאתר שלכם

מאז שגוגל התחילה להצפין את החיפושים שלה, רשימת מילות המפתח ב – Google Analytics הפכה לחסרת שימוש ברובה.
לעומת זאת, אפשר עדיין לראות את רשימת החיפושים שהובילו לאתר דרך ה – Search Console. לשיטה זו יש כמה יתרונות משמעותיים :

  • אפשר לראות את המיקום הממוצע אצל כל הגולשים ביחד וכך לקבל תמונת מצב אמיתית יותר מאשר בדיקה על ידי כלים לבדיקת מילות מפתח (למרות שרק מילים שבוצעו עליהן חיפושים יופיעו).
  • מלבד מיקום ממוצע, ניתן לראות כמה לחיצות וכמה הופעות היו לכל ביטוי חיפוש
  • ניתן לראות בקלות אילו עמודים קיבלו הכי הרבה חיפושים
  • ניתן להפריד בין חיפושים למובייל וחיפושים רגילים או אפילו לורטיקלים שונים (וידאו, תמונות וכו').

 

למה זה טוב אתם שואלים?
אם נניח שיש חיפוש עם הרבה מאוד הופעות שגם המיקום שלו גבוה, אבל אחוז הלחיצות עליו הוא נמוך, יכול מאוד ששינוי של תגי המטה (הכותרת והתיאור) יקפיצו את אחוז הכניסות בלי שתצטרכו כלל לקדם את העמוד באמצעות קישורים.

לעומת זאת, אם אנחנו רואים ביטוי שנמצא בעמוד שני, אבל הוא רלוונטי מאוד אלינו, נוכל לקדם ספציפית אותו בלי להתמקד במילות מפתח קשות יותר לקידום.

 

להפוך קישורים רעים לקישורים טובים

כולנו שמענו על "קידום אתרים שלילי" ועל מה שקישורים "רעים" יכולים לעשות לאתר שלנו.
הדבר הראשון שאנחנו בדרך כלל ממהרים לעשות זה לנסות ולנטרל את ההשפעה של הקישורים האלו באמצעות ה – Disavow Tool או אפילו לפנות ישירות לבעלי האתרים עצמם על מנת להסיר את הקישורים האלו באופן מוחלט.

אבל מרוב שאנחנו ממהרים לעשות זאת, אנחנו שוכחים לפעמיים שלא כל קישור רע יוצא בהכרח מאתר רע.
למשל, קישור רוחבי שיוצא מאתר שיש בו גם דפים איכותיים. לכן, לפעמיים שווה לנו לבקש מבעל האתר לפרסם אצלו מאמר שיחליף את הקישור הקיים באתר הזה או אפילו אתר חדש לחלוטין שנמצא בשליטה שלו.
בדרך כלל זה מהיר יותר מאשר לבנות קישורים חדשים לחלוטין וזה גם יעזור לנו לבסס את הקשרים שלנו ולחדש קשרים ישנים.

כמובן שצריך להיזהר ולוודא שהאתר המדובר הוא אתר עם סיגנלים טובים, מה שאפשר לראות כמעט בכל כלי של בדיקת קישורים או בעזרת הגיון בריא...

 

לעקוב אחרי טרנדים ולא ללכת עם העדר

בדרך כלל כאשר אנחנו רוצים לקדם מילת מפתח, אנחנו הולכים עם העדר ומתמקדים בביטוים שמישהו כבר קידם באתר, אבל בדרך שוכחים שהרבה מאוד חיפושים בגוגל הם חיפושים שלא בוצעו בעבר, ולפי גוגל עצמה מדובר בלא פחות מ – 15% מכלל החיפושים!

אבל איך נדע באילו חיפושים בדיוק מדובר?
אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות Google Trends. מדובר בכלי שיכול להראות לנו מהם הנושאים והחיפושים הפופולאריים ביותר כרגע, וגם אלו נמצאים במגמת עלייה (יש לשים לב שמדובר בחיפושים כללים ולא בשאילתות מדויקת). אמנם צריך לשחק קצת עם הכלי ולנסות כל מיני ביטויים יותר ופחות ספציפיים, אבל אפשר להגיע ללא מעט תובנות מעניינות.

בכל מקרה, חשוב לזכור שבדיקת מגמות נעשית לאורך זמן ולכן בהחלט ייתכן שיופיעו "פיקים" בימים מסוימים.

 

תמלול סרטונים

לא כולם יודעים שגוגל מסוגל לאנדקס כתוביות ישירות מסרטוני וידאו ובעיקר שתמלול של סרטונים היא לא משימה מורכבת במיוחד (למעשה ניתן לשלם על תרגום ישירות מתוך יו-טיוב והתרגום יתווסף אוטומטית לגוף הסרט).

התוצאה היא שיש לסרטון שלכם הרבה יותר פוטנציאל להתברג בתוך התוצאות הכלליות של גוגל ובוודאי אם מבצעים חיפוש בסרטונים בלבד.

יש אף כאלו שמשכללים את השיטה ומוסיפים תמלול ישירות לדף המארח באתר שלהם, כך שהגולשים יגיעו ישירות לדף, שם אפשר לרשום אותם לרשימת תפוצה של סרטונים נוספים, להציב טפסים שיובילו ללידים וכך הלאה.

 

בעל עסק, מגיע לך אתר בהטבה!

לשיחה עם יועץ בכיר לבניית אתרים, נא השאר פרטים והיועץ שלנו יחזור אליך.​

שלח

שם פרטי:

שדה חובה*

תודה רבה!

הטופס נשלח בהצלחה.

טלפון:

שדה חובה*

מייל:

שדה חובה*

שם משפחה:

שדה חובה*

הודעה:

שדה חובה*

חמש טכניקות מתקדמות לקידום אתרים

חכמת חיים

קידום פלוס בניית אתרים

​ליועץ פרסום 

התקשרו עכשיו

​ליועץ פרסום התקשרו עכשיו