בניית אתרים

בניית אתרים -“מגבירי מכירות”

בניית אתרים

בניית אתרים רגילים מספיקה או לא מספיקה?

בניית אתרים כמנועי הצמיחה העסקית היעילים ביותר באינטרנט, מה זה? מסתלבטים עלי פה? מה זאת אומרת למה צריך לחלק
את המכירה באתר או דף הנחיתה לשלבים? מי שחושב שיהיה לו יותר קל לסגור את הסיפור במכה אחת הגיע שיכור לעבודה כנראה. 
את המכירה באתר או דף הנחיתה לשלבים? מי שחושב שיהיה לו יותר קל לסגור את הסיפור במכה אחת הגיע שיכור לעבודה כנראה. 
בחלומות אולי באמת יותר יעיל לסגור את הסיפור במכה אחת, הגולש כבר נכנס לאתר אז חבל לבזבז הזדמנות, בוא ניפול עליו
חזק עם כל מה שיש לנו…אך לצערי, במציאות של בניית אתרים, המכירה באתר מחולקת ל-3 שלבים תביא 65%-80% יותר מכירות
על אותו תקציב פרסום. 

מדוע:  עד כמה מ 1 – 10 היית רוצה שימכרו לך באגרסיביות וידרשו לקחת את הכסף שלך עוד לפני שבכלל
הבנת על מה הם גובים את התשלום? חוויית קניה מזעזעת, נכון? אז למה לעשות את זה באתר שלך? לא עדיף קודם להראות
למשתמשים שלך איזה תענוג יהיה להם לעבוד איתך ורק אח”כ להציג את כפתור ה “צור קשר”?חוץ מזה,  אחרי שיש לי את המייל
של המשתמש או אפילו הסתפקתי בלצבוע אותו (לסמן אותו בפייסבוק או גוגל והחברים שלהם…) קל יהיה ליצור איתו קשר שוב
ולנסות להציג לו תוכן אחר. מי יודע, אולי אם יראה תוכן אחר תהיה לנו הצלחה יותר גדולה… משנה מודעה, משנה מזל. 

בניית אתרים  – מדוע צריך אתר שמחלק את תהליך המכירה לכמה שלבים?

הטיעון אולי המשמעותי ביותר עבור בניית האתר הוא – ממתי אנחנו קונים משהו ישירות בפעם הראשונה שאנחנו נחשפים אליו? 

סטטיסטית, לוקח מעל 6 חשיפות שונות עד שאנחנו משתכנעים לקנות, ככה זה אנשים. אנחנו מעצבנים בקטע הזה…לכן עדיף
לבצע מכירה מחולקת לכמה שלבים קטנים ופשוטים מאשר ממפגש אחד מסובך וקשה לעיכול עבור הלקוח. (H2) הנה דוגמה
מספרית למי שעדיין לא מאמין לי (תתביישו): רעות ורועי בנו שניהם אתר לכבוד המוצר החדש של כל אחד מהם:” קורס שיפור
יכולת הלמידה של ילדים – ב 3,600 ש”ח ” רעות, כפי שאתם יודעים, היא בחורה מקסימה אבל רועי פשוט רוצה כסף כאן
ועכשיו, נו… רועי, אתם מכירים אותו..אה, ושניהם פרסמו ב 1,000 ש”ח בפייסבוק ולאותו קהל של אמהות. על הנייר, שני הפרסומים
בדיוק אותו הדבר ואמורים להניב את אותן התוצאות, נכון? אבל בניית האתר שלהם הייתה שונה לחלוטין, רק ארמוז שאחד מהם
השאיר את השני באבק.

הפרסום של רועי:

כך נראית המודעה של רועי בפייס- “קורס שיפור יכולת הלמידה של ילדים ב-3,600 ש”ח, קנו עכשיו”.

הפרסום שלו די אגרסיבי ולכן בפייסבוק עלות כל קליק היא-8 ש”ח. כלומר 1,000 השקלים שלו הביאו לו 125 הקלקות (לא רע).
תכל’ס אבל, המחיר של הקורס די גבוה, מתוך 125 ההקלקות שהקפיצו את המשתמשים הישר אל האתר החדש של רועי, רק 4 
באמת קנו בסוף, השאר פשוט נבהלו מהמחיר הגבוה ונעלמו.

כלומר רועי הרוויח 3,600 ש”ח כפול 4 רכישות – סה”כ 14,400 ש”ח. מזה נוריד 1,000 ש”ח על הפרסום עצמו (לא לשכוח את העלויות).
תכל’ס נשאר לו ביד 13,400 ש”ח.

הפרסום של רעות – מכירה בשלבים:

שלב א’:

כך נראית המודעה של רעות בפייס – “סרטון מדהים של ילד בן 12 מחולון שהשתפר מתלמיד כושל לתלמיד מצטיין תוך
חודשיים בלבד, ממלא את הלב השינוי בביטחון העצמי והשמחה שקורנת ממנו פתאום”.

הפרסום שלה ממש מזמין עבור אמהות שהילדים שלהן מתקשים בלימודים, חוץ מזה שבסך הכל הוא מזמין אותן לצפות בסרטון
מרגש לכן יש לה הרבה הקלקות. בגללההיענות למודעה, פייסבוק מוריד את עלות ההקלקות שלה (כן, כך זה עובד) ועלות כל קליק
היא- 0.8 ש”ח. כלומר 800 השקלים שלה הביאו לו 1,020 הקלקות (מעולה) . האמת, הסרטון שהיא הציבה באתר החדש שלה היה
ממש קורע לב עבור האימהות. 270 מהן סימנו בלייק ברכיב הפייסבוק שבאתר ואף שיתפו את הסרטון וכך עוד אמהות ראו את
הסרטון וגם הן הגיבו ושיתפו. בקיצור, 413 אמהות הגיבו לסרטון.

שלב ב’:

עכשיו רעות החכמה פרסמה מודעה נוספת – “קבלי את הפלייליסט המלא של סרטוני ההדרכה כיצד להזניק את ציוני הילדים
שלך תוך פחות מחודשיים תוך שילדך יהנה מכל רגע”.

המודעה הזו הופצה אך ורק לאותן 413 אמהות שכבר הגיבו לסרטון הראשון (והראו התלהבות) בתקציב של 200 ש”ח. מפה לשם…
76 אמהות נרשמו חינם לדיוור האימייל של שאר הסרטונים והשאר היסטוריה…

לאחר צפיה בכמה סרטונים מדהימים ומרגשים של סיפורי הצלחה מלהיבים (שנשלחו כל שבוע במשך חודשיים) 19 אמהות נרשמו לקורס.
כך שהרווח של רעות (לאחר קיזוז עלות הפרסום) היה 67,400 ש”ח

לא יאמן, אותם תנאי פרסום וכן בדיוק אותו תקציב, אך הבדל של שמיים וארץ בתוצאות בזכות אסטרטגיית בניית אתרים מתקדמת.
זו סיטואציה שחוזרת על עצמה בכל תחום.

כמה פעמים ראיתם תחום שבו עסק אחד פשוט ממריא, הופך לרשת עם סניפים בכל הארץ ושאר המתחרים שלו מדשדשים מאחור?
עכשיו הסיבה ברורה קצת יותר אני מקווה.

בניית אתרים – מה עלה בגורלם של רועי ורעות?

רועי לא הצליח לגמור את החודש בכלל, הוא נאלץ להוריד מחירים ועכשיו כבר אין לו בכלל כסף לשיווק. כששואלים אותו מה
דעתו על בניית אתרים או פרסום בפייסבוק הוא אומר “זה בלוף, עדיף להישאר קטן ולשווק מפה לאוזן, האינטרנט לא עובד”

רעות השתמשה ברווחים היפים שלה כדי להגביר את הפרסום ואף התחילה לבנות אתר משוכלל יותר.
היא אפילו מכשירה כרגע מרצות שיעבדו תחתיה (מזל שקנתה ג’יפ חדש כדי להקל על כל ההתרוצצות הזו).
לדעתה פייסבוק הוא המתנה הגדולה ביותר לעסקים קטנים ובינוניים שקרו פה מאז קום המדינה ומי שחוסך בנושא בניית
אתרים לעסק שלו, כאילו החליט לחסוך באושר שלו בחיים. השילוב המנצח הזה של בניית אתר מתקדם לעסקים ופרסום
באינטרנט שינה את כל העולם

חוץ מזה היא אומרת, איך אפשר להתעלם מהאינטרנט? הרי המתחרים שלך גונבים לך את הלקוחות בזמן שאתה עדיין מנסה
לשרוד בעזרת שיווק “מפה לאוזן” בלבד. זה אמנם שיטת השיווק הכי טובה, אבל כמה לקוחות כבר אפשר להביא כך כל חודש מחדש?

לסיכום: איזה סוג של בעל עסק מתאים לך יותר להיות? קורבן או סיפור הצלחה של שיווק בעולם החדש?

כל מה שמפריד בינך לבין הצלחה עצומה הוא לא תקציב הפרסום אלא שיטת הפרסום וההחלטה הנכונה על אסטרטגיית
בניית האתרים שלך.

כך בונים אתר בצורה הנכונה:

השלב הראשון של בניית אתרים עם “משפך מכירות”- התלהבות:

המטרה של השלב הראשון של התהליך היא לגרום לגולש להבין שהוא הגיע למקום הנכון

ולגרום לו לרצות לדעת עוד.

כלומר פחות פרטים טכניים ויותר לבנות לו תמונה של כמה הוא יהיה מאושר אם הוא ישתמש בליווי שלך
(תהיה לו משכורת שניה, עבודה בפנסיה… תראה מהמם בשמלה שתמשוך תשומת לב חיובית…)

ההנעה לפעולה היא בעיקר “קבל פרטים נוספים”

מדוע?

כי כל מכירה תהיה קלה יותר אם תהיה לי ההזדמנות להציג את מצגת המכירות שלי יותר מפעם אחת. איך אוכל להפגין את
היתרונות שלי אם המשתמש לא מוכן להקדיש לי אפילו 2 שניות? זה פשוט לא הוגן. אני חייב קודם לגרום לו “לרצות לשמוע
את מה שיש לי לומר”.

דוגמה 1: מבנה נכון לבניית אתר שמעביר מסר משכנע:

1 – השוואה בין 4 המיקסרים המובילים בישראל כמתנה לחג – מי נותן את התמורה הגדולה ביותר?

(הקלקה תסמן את המשתמש כ”מתעניין” ותגרום למודעת ההמשך להמשיך למכור לו אוטומטית)

2 – הזוכה הגדול כמתנה הבלתי נשכחת בישראל הוא מיקסר XFH-500. קבלי קופון הנחה בלעדי של 15%.

דוגמה 2: מבנה לא נכון לבניית אתר שמעביר מסר משכנע:

מיקסר XFH-500 מתנה מושלמת, עכשיו בהנחה של 15% רק 2,100 ש”ח, קני עכשיו.

פירוש הדוגמה:

תפקידו של השלב הראשון הוא ליצור התלהבות וציפייה. אפשר לזרוק כמה פרטים טכניים אבל קודם המטרה שלי היא
לסנן את הקונים הרציניים מה”מתעניינים”. למה לשלם על פרסום יקר לכולם כאשר אפשר קודם לסנן את הקהל יחסית
בזול ורק אח”כ למכור רק לאלו ששווים את עלות הפרסום? עדיף ככה לא?

כשסיימנו עם נושא בניית אתרים – מה השלב הבא במכירה אם כך?

במכירה לפי שלבים בד”כ יהיה דף ראשון שיוצר התלהבות וביקוש. בנוסף יש עוד דף שמסביר את התועלת והייחוד שלך
באופן מעמיק יותר (לפעמים יש אפילו עוד שלבים).

ועכשיו שאלה: מתי נשלח את המשתמשים מהדף הראשון אל השני וכן הלאה?

אני ארחיב על כך עוד הרבה במאמרים שיתמקדו בנושא הזה בלבד אך כתשובה על רגל אחת… אני בדרך כלל מעביר
את המשתמש ל”דף תודה” אחרי שהשאיר את הפרטים (דף התודה הוא הדף שבו כתוב “תודה על פנייתך אלינו”).

אך במקום להשאיר את דף התודה עם משפט אחד אנמי אני הופך את הדף השני, כלומר הדף עם כל הפרטים של העסקה
וההנעה לפעולה כבר בדף התודה. פשוט ומהיר.

אני אפילו משתמש בדף התודה ה “מכירתי” הזה כאשר אני מפרסם בפייסבוק לאלו שסימנתי קודם כ “מתעניינים”.
ק’יצר אני הופך אותו למעין דף נחיתה לאילו שכבר הביעו עניין ראשוני.

כן, גם כשאני מדוור לאלו שהשאירו פרטים אני מפנה אותם אל אותו הדף או דף דומה עם מסר טיפה יותר אגרסיבי, למה לא
להיות אגרסיבי הרי הם כבר הביעו עניין, זה קהל חדש , נכון?

השימוש באתר “מכירתי” אינו מתאים לכל סוג עסק אך הוא מתאים למגוון די רחב של עסקים.בדרך כלל השימוש באסטרטגיית
המכירה בשלבים מעלה את המכירות בעשרות אחוזים לכן מומלץ לבדוק את מידת ההתאמה:

 הזמנת אנליזה לבדיקת התאמת העסק שלך לשימוש כאתר מכירתי?

בעל עסק, מגיע לך אתר בהטבה!

לשיחה עם יועץ בכיר לבניית אתרים,

נא השאר פרטים והיועץ שלנו יחזור אליך.

×