דוגמה אמיתית לאתר שהגדיל את התנועה ב-61.62% מבלי להוסיף שקל אחד לפרסום.
בניית אתרים לעסקים, רוצה “קפיצה” ענקית בביצועי האתר? בדף הזה אנו נציג את אסטרטגיות בניית האתרים המותאמות לעסקים קטנים ובינוניים בלבד
(כן, עיצוב אתר עבור עסק קטן שונה מאוד מאתר של עסק גדול) המבוססות על מקרים אמיתיים של עסקים אשר הגיעו לשלב
ה”פריצה” השיווקית של העסק.
האם בניית 1,000 אתרים נחשבים כניסיון רב? מה דעתך על 5,000? אחרי שנחשפנו לאלפי אתרים וגם ניהלנו מאות של קמפיינים
שיווקיים לעסקים בישראל. אנחנו מרגישים די בטוחים בעצמנו לכתוב את רשימת האסטרטגיות העיקריות להצלחה בבניית אתר עסקי.
חושב שאתה מכיר את אסטרטגיית שוק היעד שלך? רוב הסיכויים שאין לך מידע מדויק ואני גם ארחיק לכת ואומר שלרוב
בעלי האתרים יש ראייה מצומצמת ביותר בנוגע לקהל היעד שלהם. צר לי, אך זה בדרך כלל המקרה (מסיבות ברורות שאפרט בהמשך).
כמעט כל שיחה שלי עם לקוח חדש מתחילה במילים “עזוב אסטרטגיה, אני יודע מה הלקוחות שלי רוצים”… כעבור 5 דקות הם
מבינים שאין להם מושג מה הלקוחות שלהם באמת מחפשים, לפחות בכל הקשור לקידום אתרים ולכן הם מפסידים אלפי שקלים
כל חודש במשך שנים.
עכשיו, אם זה מה שעובר לך בראש: “כן, אבל מה זה קשור לאתר שלי? הרי אנחנו מדברים על בניית אתרים לעסקים ולא על קידום
אתרים, נכון?” אז כן, יש קשר, המון קשר הרי למה בכלל נכנסנו לכל הסיפור הזה של בניית אתר אם לא כדי להפוך אותו
למכונת מכירות אשר מחזירה את ההשקעה על כל שקל שאי פעם שפכנו עליה בתוספת רווחים נאים?
לכן אין בכלל שאלה בנושא, תכנון האתר מתחיל בצד השיווקי ולא בצד האסתטי או התדמיתי. הרי אין לך כוונה לתלות את
האתר בסלון נכון? (אני ממש מקווה שהתשובה היא לא). אז איך יוכל בעל אתר להגיע ל”פריצה”?
אני גאה להציג: (רעש של תופים)… אסטרטגיית “מכירה תוך-2 שניות” לבניית האתר שלך.
זו אחת האסטרטגיות החשובות בהן אנחנו משתמשים כדי לאבחן ולהזניק קדימה את ביצועי אתרי הלקוחות שלנו.
אחת הטעויות הגדולות של קידום עסק קטן היא המחשבה שאם האתר שלו “ידחוף” מספיק חזק את המוצר או השירות
שלו אז הלקוח פשוט “יישבר” ויתחנן לקנות.
“בבקשה תרשה לי לשלם אני אשלם כל מחיר … ” נשמע לך הגיוני?
כמה “כיף” לך כאשר מוכרים בחנות (כל חנות, אפילו בקניון) מנסים למכור לך באגרסיביות?
זה מעצבן נכון? כמה פעמים שמעת את התיאוריה המגוחכת שאם תשים כפתור “קנה עכשיו” ענק אז אנשים יקנו יותר?
האם היית רוצה להגיע לחנות ולראות מולך קופה ענקית עם מוכר שעומד על במה מוארת וברוב טקס הוא קורא במערכת
ההגברה “אתה יכול לשלם לי עכשיו, בכל כרטיס הידוע לאדם, רק תן את הכסף כבר”.
נו, איך זה נשמע לך? מפתה או מעצבן?
תכל’ס, הרי עוד לא דיברנו בכלל על המוצר שמוכרים בחנות. נראה לי שאם הייתי מחפש נעל והייתי רואה נעל על הכיפק
ומדליקה אז כבר הייתי מוצא את המוכר ואת הקופה בכדי לשלם. אבל אני קונה בגלל שיש נעל “מהסרטים” ולא בגלל שיש
שם קופה מפלצתית.
בניית אתרים לעסקים קטנים ובינוניים
הטעות הכל כך נפוצה הזו בתחום בניית אתרים לעסקים מגיע בעיקר מההשפעה השלילית של האתרים הגדולים, עסקים קטנים חייבים
ממש להיזהר מהתופעה הזו. נכון, כשאתה מותג גדול אז חשוב מאוד לציין את תנאי המכירה כי הלקוח הרי כבר מכיר אותך
(לכן קוראים לך מותג גדול הרי…) הלקוח בסך הכול הגיע כדי “לסגור עניין”. את תהליך ה”מכירה” ברמת ההחלטה לרכישה
הלקוח כבר ביצע מזמן כאשר נחשף שוב ושוב לתכנים השיווקיים של המותג הידוע.
אך במקרה של אתר קטן יותר כגון עסק בינוני עד זעיר (זעיר הוא אתר של עצמאי) הלקוח עדיין לא השתכנע.
אם האתר שלך ינסה לשים דגש על המכירה במקום על השכנוע, זה ייגמר בדמעות, אני רואה את זה כל יום, כולל בניית אתרי חנויות וירטואליות.