בניית אתרים

תאימות לניידים בגוגל

תאימות לניידים בגוגל

תאימות לניידים בגוגל מהתאריך ה – 21 לאפריל, העלתה גוגל עדכון חדש ומפתיע אשר הופך את ההתאמה
למובייל כפקטור עיקרי בתוצאות החיפוש. לאלגוריתם של גוגל התווסף פרמטר חדש mobile-friendliness.

העדכון החדש הינו רלוונטי בכל השפות ובוחן את מידת ההתאמה של כל דף באתר למובייל, זאת על מנת לקבוע
את מידת הדירוג לה הוא ראוי ומיקומו בתוצאות החיפוש.

אמנם העדכון החדש משפיע "רק" על תוצאות חיפושים שמתבצעים דרך טלפונים סלולריים, אך כיום ההערכה
של חיפושים אלו היא כ-50% מכל החיפושים ברשת, וזה הרבה מאוד! בסופו של דבר מדובר בעדכון שמשפיע
על הרבה יותר חיפושים מאשר עידכוני פינגווין ופנדה שהיו משמעותיים מאוד בזמנם.

אוקיי, מה זה אומר בתכל'ס תאימות לניידים בגוגל ?

מבחינתך, כל עוד האתר שלך לא מותאם למובייל זה פוגע לך בצורה ישירה בקידום בגוגל.

האתר שלי תואם לכל הדפדפנים כולל מובייל, האם זה מספיק?

לא, לאור העדכון החדש של גוגל האתר צריך להיות עם תאימות לניידים בגוגל, רספונסיבי או מותאם מובייל
(אתר ייעודי למובייל נוסף על האתר הרגיל).

מה ההבדל בין אתר רספונסיבי לאתר מובייל?

להלן הסבר קצר שיבהיר את ההבדל המהותי בין השניים:

אתר מובייל

אתר מובייל הוא אתר נפרד לחלוטין מהאתר הרגיל שלך, הניראות שלו שונה מהמראה הרגיל של האתר ויש
בו תאימות לניידים בגוגל, ובדרך כלל נציג בו רק חלק קטן ונבחר מהתכנים המופיעים באתר הרגיל. המבנה
של אתר מובייל מתאים יותר למשתמשי הטלפונים החכמים ולכן בעיצוב נשים דגש על פרטים כמו:
כפתור 'click to call' לחיוג מהיר, פרטי יצירת קשר וכדו', זאת על מנת למקסם את התועלת שלנו מהגולשים
ואת חווית המשתמשים באתר.

החיסרון של אתר מובייל הוא שאין ריבוי גדלי מסכים והוא מהווה פיתרון למובייל בלבד (לא לאייפד ומסכים בגדלים שונים).
לעמות זאת, הוא מהווה פיתרון מעולה במקרה של אתר מורכב עם הרבה תוכן שאין לנו עניין שהגולשים מהנייד יחשפו אליו.

היתרון של אתר מובייל הוא בעיקר בחווית הגלישה מהסלולר.

בנוסף, יתרון משמעותי במחיר – העלות הינה חד פעמית ונמוכה ביחס לאתר רספונסיבי.

אתר רספונסיבי

בניית אתר אינטרנט רספונסיבי הוא פיתרון יותר טרנדי, ונחשב לפיתרון מגניב וחדשני.

היתרון המשמעותי שלו הוא שהעיצוב שלו מתאים את עצמו אוטומטית לגדלי מסכים שונים
(מחשב שולחני /אייפד /אייפון "עומד" /אייפון "שוכב"), כך שבעצם אנו חוסכים עיצוב של אתרים שונים לכל מכשיר
ומעצבים אתר אחד שנותן מענה כולל לגדלים שונים של מסכים.

עוד יתרון משמעותי, כאשר אנו מעדכנים את האתר במערכת הניהול, הוא מתעדכן אוטומטית בכל הגדלים
ואין צורך לערוך כל גודל מסך בנפרד.

מצד שני זוהי אופציה הרבה יותר יקרה מאתר מובייל (פי 3 בערך במחיר), כיוון שנדרשת עבודה רבה יותר בתהליך הבניה.

בנוסף , אתר רספונסיבי עם תאימות לניידים בגוגל לא תמיד עונה על הצרכים שאתר מובייל עונה עליהם, כמו חווית
משתמש מקסימלית בגלישה מהמובייל, בין היתר משום שהתכנים באתר והעיצוב זהים לאלו שבאתר הרגיל
ואינם מותאמים במיוחד למובייל.

לסיכום, כאשר אנו באים לבחון את האופציות השונות לשדרוג האתר למובייל, אנו צריכים להביא בחשבון
מהי המטרה שלנו, לאיזה תוכן חשוב לנו שהגולשים יחשפו ומהי הפעולה שאותה חשוב לנו שהם יעשו, כך נדע
אם מתאים לנו אתר רספונסיבי או אתר מובייל.

יש לך שאלות נוספות? פנה אלינו וקבל ייעוץ מקצועי ללא עלות ממומחי השיווק שלנו!

לבדיקת תאימות האתר לדרישות החדשות של גוגל  לחץ כאן

לקבלת הצעה לאתר מובייל או רספונסיבי עם תאימות לניידים בגוגל חייגו עכשיו 074-7174020

או מלאו את פרטיכם באמצעות הטופס המופיע מטה ונחזור אליכם עם הצעה משתלמת במיוחד בשבילכם.

נשמח לעמוד לשירותכם!

בעל עסק, מגיע לך אתר בהטבה!

לשיחה עם יועץ בכיר לבניית אתרים,

נא השאר פרטים והיועץ שלנו יחזור אליך.

× יועץ שיווקי אישי WhatsApp